Free UK Mainland Delivery
On all orders over £165
Free Samples
Available on all our ranges
5 Year Guarantee
On all made to measure blinds
5 Stars on Trustpilot
 

Real Wood

Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape Real Wood

 
(11 reviews)
from £17.82
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
1. Child safety cord cleat tidy
2. Matching wood facia and cord controls
3. Metal universal fixing brackets supplied
4. Optional facia returns
5. Standard ladder braid cord finish
Loading...
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
1. Child safety cord cleat tidy
2. Matching wood facia and cord controls
3. Metal universal fixing brackets supplied
4. Optional facia returns
5. Standard ladder braid cord finish
Made and delivered in 5 to 7days!
Enter your width and drop to get a price


Width i
Drop i
Estimated standard delivery

03 September 2019 - 05 September 2019

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Sizesure Guarantee
Free replacement blinds if your measurements are wrong
Nile Contrast 50mm Taped Slate Grey with White Tape
Want a Sample?
Posted same day by first class post
Take advantage of our free service to guarantee your colour match and avoid disappointment.
Order Sample
Product Information
Our Nile Contrast 50 Taped blinds come in 15 different tape and colour combinations -  perfect for any room in your home.

This grey 50mm slat wooden blind has contrasting white tapes which create a bold and quality finish. 
Product Details
Product ID:DB-WSB0498
Fabric Colour:Slate Grey with White Tape
Material:Bass Wood
Headrail:High Quality Headrail with Top or Face Fix Brackets and Matching Pelmet
Slat Width:50mm
Slat Material:Painted Finish
Control Type:Co-ordinated Raise & Tilt Dual Cords with Matching Toggles
Energy Saving Rating:ER1 - Lowest Energy Saving Value - Due to Blind Type or Fabric
Tape Colour:White
Tape Width:25mm
Light Filtering:Yes
WhatWhat's in the box
Our Wooden Blinds are carefully packed with fitting instructions and brackets.
If you would like to know more about fitting your blinds before you order ,why not checkout the fitting video on this page.
Buy with Confidence
BBSA MEMBER45 YEARS EXPERIENCE
Delivery

Expertly made to measure in our factories we aim to get your new blind, or curtain, to you safely and quickly.

Click here for more details
Guide to measuring
Guide to fitting

Reviews (11)

 
William
Jun 2019
Very good quality, and fast delivery
Simon Crowe
Jun 2019
Beautiful contrast in my new kitchen
Mrs Lisa Booth
May 2019
Looks great quick delivery and easy to install
Michael Hirschl
Feb 2019
Great quality
CollectPlus Customer
Dec 2018
Blind very good once problems sorted. First time faulty. Sent back and received still faulty. A remake requested and sent wrong colour. We finally have another blind which isn’t faulty and is the correct colour. The blind is lovely and good value - shame that it had to take 3 attempts.
Reply from Direct Blinds in Jan 2019
Dear CorrectPlus, Thank you for taking the time to leave feedback following your recent order with us. I am extremely sorry for the inconvenience this matter has caused you. I can see that you are liaising with our Customer Service Team and they are working to resolve this quickly for you. Please be assured this matter will be investigated internally to prevent a recurrence. If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us. Kind regards Direct Blinds
Customer
Mar 2018
Although I received my order very promptly I do have a couple of issues unfortunately. The ends of all the slats are showing the wood colour and the brackets that the blinds sit on have no end finishes which is why I have not given 5 stars Also the biggest blind does not open and close freely.
Reply from Direct Blinds in Apr 2018
Dear Customer, Thank you for taking the time to leave feedback following your order. I am sorry to hear you have issues with this order. The materials we use are supplied in certain size. We then cut these down to be made to the requested size, therefore we are unable to treat the slats with the same colour. You will see this is the same with the samples you received prior to purchasing the blinds. With regards to the larger blind not opening correctly, we would like to look into this further and rectify this for you. Please can you contact us at your earliest convenience via [email protected] and a member of the Customer Service Team will be able to assist you. Kind regards Direct Blinds
Corin Allbright
Feb 2018
Good quality, correct sizes, easy to fit, looks fab
Hetta
Feb 2018
Very pleased with this quality blind. Easy to install with clear instructions. Would order from this company again
Ryan Musgrave
Jan 2018
Great quality blind, I will be ordering again soon
Lynn Sylvester
Aug 2017
Both blinds look amazing I got for my kitchen & laundry room helpful customer service if you need to call delivery was quick, you will need some knowledge when measuring but call and ask for advice
Loading...